У 2011 році антирейтинг "Вороги преси" очолили Анатолій Могильов та Нацрада з телерадіомовлення

'У6 червня 2012 року Інститут масової інформації та Незалежна медіа-профспілка оприлюднили антирейтинг «Ворогів преси в Україні». Перше місце в антирейтингу 2011 року посів екс-міністр внутрішніх справ Анатолій Могільов, а серед державних установ та організацій - Національна рада з питань телебачення і радіомовлення України.

Організатори рейтингу звертають увагу громадськості та особливо підкреслюють той факт, що значна частина номінантів рейтингу «Ворогів преси» представлена діючими чиновниками та депутатами, належними до Партії регіонів.

1. Екс-міністр МВС Анатолій Могильов:

Побиття журналістів міліцією. Під час судових процесів Юлії Тимошенко, Юрія Луценка, протестів під Верховною Радою міліція неодноразово проявляла по відношенню до журналістів агресію. 10.08.2011. У Харкові міліція побила харківського журналіста газети "Наша жизнь" Дениса Корнєва. 11.10.2011. Фотокореспондент журналу «Корреспондент» Наталія Кравчук постраждала від представника «Беркута» під стінами Печерського районного суду м.Києва, де оголошували вирок екс-прем'єр-міністру Юлії Тимошенко. 3.11.2011. У Києві під час акції протесту біля Верховної Ради України постраждали представники ЗМІ.

2. Ігор Коломойський, власник ЗМІ:

Закриття ЗМІ. Закриття "Газеты по-киевски" у березні-червні 2011 року. У липні 2011 року без гучного розголосу був закритий журнал «Профіль», що входив до холдінгу «Головред-медіа». У січні 2012 року раптово без попередження та пояснення були скасовані випуски новин та на 50% був скорочений штат на телеканалі «Сіті». Близько 200 журналістів та редакторів втратили свою роботу.

3. Олексій Костусєв, міський голова Одеси:

Знищення ЗМІ, обмеження доступу до публічної інформації. 18.10.2011. В Одесі з ефіру зникла незалежна телекомпанія "Круг". Колектив телекомпанії переконаний, що таким чином влада Одеси намагається припинити мовлення єдиного в місті опозиційного телебачення. Знаходиться у перманентному конфлікті з газетами «Чорноморські новини», «Юг», «Вечерняя Одесса» (ці газети влада Одеси намагається виселити з приміщення), сайтом «Взгляд из Одессы» та ТРК «Нова Одеса».

4. Юрій Іванющенко, народний депутат України:

Тиск на журналістів через правоохоронні органи та суд. Як стало відомо, адвокати народного депутата України Юрія Іванющенка (фракція Партії регіонів) мають намір у судовому порядку «очищати репутацію» свого клієнта. Вони залишають за собою право подавати позови до суду про захист честі, гідності, ділової репутації і спростування недостовірної інформації про причетність Юрія Іванющенка до злочинної діяльності та асоціювання його з кримінальним авторитетом на прізвисько «Юра Єнакієвський».

29.06. 2011. У Донецьку редакція місцевого Інтернет-видання «Остров» заявила про спробу міліції незаконно отримати доступ до інформації, яка надходить і зберігається на серверах сайту. Про це у своїй статті «Свобода слова. Милиция хочет тайно получить доступ к серверам "ОстроВа"», повідомляв головний редактор видання Сергій Гармаш. На його думку, намір міліції отримати доступ до каналів інформації «Острова» пов'язаний із судовим позовом проти нього з боку народного депутата Юрія Іванющенка.

5. Мер Харкова Генадій Кернес та губернатор Харківської області Михайло Добкін:

17.09.2011. У Харкові Євген Боровських, шеф-редактор місцевого телеканалу АТН («Агентство Телевидения Новости»), повідомив, що канал більше місяця не виходить в ефір. За його словами, причинами невиходу телеканалу є відмова провайдерів АО "Датагруп" і "Велтон.Телеком" співпрацювати, а також тиск Харківського міського голови Геннадія Кернеса на опозиційний до влади канал.

19.10.2011. У Харкові було закрита телевізійна служба новин «Харьковские вести». У коментарях директор АТН Олег Юхт зазначив: «"Харьковские вести" входять до групи компаній, які працюють під маркою "Тріолан"». Це ті компанії, які ми пов'язуємо з закриттям каналів "Фора" та "А/ТВК" . Ми вважаємо, що через дії цих компаній канали були відключені від ефіру».

6. Старший слідчий прокуратури Донецької області Сергій Будник:

У Донецьку редакції окремих Інтернет-видань отримують телефонні дзвінки від слідчих прокуратури з приводу матеріалів про народного депутата Юрія Іванющенка (Партія регіонів), відомого під прізвиськом "Юра Єнакіївський". Чоловік, що представився як старший слідчий прокуратури Донецької області Сергій Будник, неодмінно хотів знати про мотиви, що три роки тому спонукали донецький сайт «Pro-test» передрукувати статтю Станіслава Речинського під промовистою назвою "Кілери та бариги", розміщену спочатку на сторінках Інтернет-видання “ОРД”».

7. Анатолій Близнюк, екс-губернатор Дон.обл. та міністр регіонального розвитку:

Цензура в інтернеті та соцмережах. 01.06.2011. Блогеру Миколі Сухомлину після публікації на його сторінці у Facebook відео з автомобілем донецького губернатора, почали погрожувати, а 1 червня видалили його профіль у цій соціальній мережі. 15.06.2011. У Донецьку журналісти Донецької обласної теле-радіокомпанії (ОДТРК) заявляють про повернення "темників". За словами працівників державного телебачення, роздруківки з приписами на тему висвітлення основних подій у кінці травня з'явилися в редакціях всіх медіа, що входять до структури обласної ТРК (27-й телеканал, провідне радіо та радіостанція «Центр», що веде мовлення у відкритому ефірі). За їхньою інформацією, «темник» є детальним планом основних тем випусків новин. Як зазначається в повідомленні, основними подіями дня стають офіційні заходи за участю перших керівників Донецької ОДА — Анатолія Близнюка та його заступників.

8. Юрій Уздемір, голова черкаської ОДТРК:

26.10.2011. У Черкасах на телеканалі «Рось», Черкаська обласна державна телерадіокомпанія (ЧОДТРК) 21 жовтня не вийшов запланований випуск «Черкаської служби новин». За інформацією співробітників ЧОДТРК, які побажали не називатися, випуск був зірваний через узгодження керівниками каналу сюжету про те, як зростає рейтинг Партії регіонів.

9. Інна Богословська, народний депутат України:

Тиск на ЗМІ через правоохоронні органи. 01.07.2011. У Києві журналіста «Української правди» Сергія Лещенка допитували у справі щодо погроз, про які в Інтернеті прочитала на свою адресу народний депутат від Партії регіонів Інна Богословська. 06.07.2011. У Києві сайт «Корреспондент.net» отримав запит від Міністерства внутрішніх справ України щодо негативного коментаря на адресу депутата від Партії регіонів Інни Богословської, який розміщений на сайті.

10. Єгор Бенкендорф, керівник НТКУ:

Цензура. 14.05.2012 керівництво Національної телекомпанії України (Першого національного каналу) відмовилося здійснювати пряму трансляцію Форуму об'єднаної опозиції, який відбудеться 12 травня на Михайлівській площі. 10.05.2012. Телеведуча Першого національного Наталія Розинська написала офіційну заяву на ім’я свого керівництва про відмову висвітлювати перебіг подій навколо підготовки країни до проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу через негласну вказівку висвітлювати цей процес виключно у позитивному ракурсі.

Рейтинг «Ворогів преси» серед державних установ та організацій:

1. Національна рада з питань телебачення і радіомовлення України:

Цензура, тиск на ЗМІ, зниження плюралізму медіа. 28.09.2011. У Києві Національна рада з питань телебачення та радіомовлення України винесла попередження каналу ТВі. Після конкурсу на розподіл місць у цифровому мультиплексі, підсумки якого було оголошено Нацрадою 16, 17, та 18 серпня у скрутному положенні опинилось багато українських регіональних та національних телеканалів. В організації «Репортери без кордонів» вважають, що більшість частот було надано каналам, «які відомі своїми зв’язками з владою».

2. Київська міська рада:

У липні 2011 року керівника бюро журналістських розслідувань “Свідомо” не пустили на одну з сесій Київради. У нього вимагали додаткові документи для акредитації, про які в Законі “Про внесення змін до закону “Про інформацію” не йдеться. Натомість, згідно з цим документом, будь-який кореспондент з посвідченням може потрапити на будь-який відкритий захід, а засідання Київради за законом мають бути відкритими.

3. Головне управління з кіберзлочинності і торгівлі людьми МВС України в місті Києві:

5.12.2011. ТОВ "Dream Line Holding", на сервері якого розміщено Інтернет-видання LB.ua, повідомило редакцію LB.ua про те, що Головне управління з кіберзлочинності і торгівлі людьми МВС України в місті Києві 1 листопада просило надати "повні дані про фізичну або юридична особу", на яку зареєстрований сайт LB.ua. Мотивацією Головного управління МВС було те, що громадянин Климов В.М. звернувся в міліцію щодо розміщення "на ресурсі LB.ua всесвітньої інформаційної мережі загального доступу Інтернет тестових повідомлень, які містять нецензурні висловлювання". У редакції LB.ua переконані, що обурення громадянина Клімова В.М. з приводу "нецензурних висловлювань" - всього лише привід, причому досить спірний з правової точки зору.

І хоча до антирейтингу не увійшли Президент України Віктор Янукович та прем'єр-міністр Микола Азаров, вони є особисто відповідальними за зниження рівня свободи слова в країні, численні порушення прав журналістів їх підлеглими, зазначили організатори антирейтингу.

«Ми вимагаємо від перших осіб держави зробити належні висновки та звільнити з державних посад осіб, що нехтують правом громадян України отримувати вільну та неупереджену інформацію, правом журналістів вільно працювати в демократичній країні», - йдеться у повідомленні.

Цьогорічний рейтинг ворогів преси вперше проводився за новими правилами, викладеними у відповідному положенні. За організаційні питання відповідав спеціальний комітет, обраний з представників ІМІ та НМПУ. Наразі до нього входять: Вікторія Сюмар, Ольга Шалайська та Роман Головенко - від ІМІ, та Сергій Гузь, Анна Бабінець, Ольга Падірякова і Тетяна Якубович - від НМПУ.

Також цього року вперше список номінантів був просіяний через експертну (відбірну) комісію, яка мала право вилучати зі списку тих осіб, які на їх думку не мали достатньо підстав, щоб потрапити у рейтинг «Ворогів преси». Ця комісія складалась з наступних представників галузі: Олексій Погорєлов, генеральний директор УАВПП, Володимир Мостовий, голова Комісії з журналістської етики, Валерій Іванов, президент Академії Української Преси, Наталія Лігачова, керівник ГО «Телекритика», Отар Довженко, медіа-критик.все для dle
  • Автор: Rimlyanin
  • 7 июня 2012
  • Посмотрели: 2 097
  1. Lloppess
    30 июля 2012 13:57
    Большое cпасибо автору - это актуально!
    • Не нравится
    • 0
    • Нравится

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.